UUTTA TERVEYSTEKNOLOGIAA? ME YMMÄRRÄMME MARKKINOIDEN ERITYISPIIRTEET

OLETTEKO MENOSSA UUSILLE TERVEYDENHUOLTO­MARKKINOILLE UUDEN TERVEYSTEKNOLOGIAN KANSSA?

Tarve uusille, arvokkaille terveysteknologioille ei ole koskaan ollut yhtä merkittävä kuin nyt.

Tulevat vuodet näyttävät tarpeen suhteen vieläkin paremmilta, ikääntyvien väestöjen ja heidän kasvavien tarpeidensa suhteen.

Termi "arvokas" on kuitenkin hieman monimutkainen, sillä arvo merkitsee eri asioita eri sidosryhmille.

Ja se arvo, jonka eri sidosryhmät näkevät uusissa ratkaisuissa, riippuu suuresti heidän motiiveistaan.

Koska terveydenhuoltojärjestelmän eri osissa voi olla sidosryhmiä, joilla on erilaisia motiiveja, ja koska ne kaikki voivat vaikuttaa eri tavoin uusien ratkaisujen käyttöönottoon ja hyväksyntään, markkinoille menestymisen mahdollisuus saattaa perustua useisiin, "pinnan alla piileviin" tekijöihin, jotka on tärkeää tietää ennen markkinan avaamista.

Kaikkia mahdollisia sudenkuoppia ei tietenkään voi aina ennakoida, mutta on viisasta minimoida analyysin osoittamat riskit jo ennen markkinoille menemistä, ja luoda strategioita havaittujen haasteiden lieventämiseksi jo etukäteen.

Ja joissakin tapauksissa saattaa olla myös viisaampaa olla kokonaan menemättä houkutteleville markkinoille, joiden pinnan alla piilee ennalta-arvaamattomia ongelmia.